Monday, August 3, 2015

Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser

Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser Neresi olursa olsun bir yerde kitap varsa hemen karıştırmaya başlarım. Bunu buldum ve sadece ve sadece Güney Koreli bir yazar olduğu için ve Türkçe çevirisini merak ettiğim için aldım. Kitabı çok sevdim. Çeviri güzeldi ve yazım stili bana hitap etti. Bu biraz depresif bir kitap. Bir gecekondu mahallesinde çok fakir ve toplumun diğerine uymayan insanların hayatları ve başlarına gelenlerden bir kesit veriyor. Kahramanımız ergen bir çocuk. Küçük yaşta kendisine çok kötü davranılmış ve bir yetimhaneye terkedilmiş, ergen yaşa gelince evlat edinilme olasılığı azaldıkça azalmış ve sonunda bir Türk kasabın isteği üzerine onun yanına verilmiş (herhalde koruyucu aile olarak). Türk kasap Kore iç savaşından sonra (ki Birleşmiş Milletlerden çeşitli ülkeler G. Kore'ye asker göndermişti) orada kalmış, diğerlerinin normlarına uymayan biri. Bir restoran sahibi hanım, bir Yunan asker, bir G. Korel'li casus, iki tane farklı gecekondu çocuğu ve daha bir kaç yan karakter kitabın öyküsünü yavaş yavaş önümüze seriyorlar. Sonunda göz yaşı bile döktüm (ama Kore melodramının benim üzerimde acayip bir etkisi var.

Neyse bu yazarın başka kitaplarını önüme gelirlerse almaya niyetim oldu. 

No comments:

Post a Comment