Tuesday, May 27, 2014

Galiz Kahraman


Galiz Kahraman Bir türlü yazmaya vakit bulamadığım ne kadar çok şey birikti. Öncelikle Galiz Kahraman'dan başlamak istedim zira yazarın eserlerini çok severek okuyor olmama rağmen her nedense bu romana elim bir türlü gitmedi. En sonunda okumaya başladığımda önce pek ısınamadım ama sonrasında yine beni aldı götürdü. Bu roman diğerlerinden biraz farklı zira Sn.İhsan Oktay Anar belli ki bir şeylere çok sıkılmış, içerlenmiş ve şiddetli tepki göstermiş. Romanda ha bire giydirmiş, durmamış yine giydirmiş. Başlıktaki "Galiz" sözcüğü cuk oturmuş bu bakımdan. TDK sözlüğündeki anlamı "kaba ve çirkin, iğrenç" olarak geçiyor. Alışık olmadığım sert usluba rağmen akıp giden cümleler edebi olarak beni yeni etkiledi ve bir zaman sonra yazarın eleştirdiği kişi ve durumların galizliğine ikna oluverdim hemen.

Bu roman bu yazarın eserlerini daha önce hiç okumamış birine tavsiye edebileceğim bir başlangıç romanı değil. Puslu Kıtalar Atlası - ki bende mükemmel bir romandır- daha iyi bir ilk seçim olur. Ama daha önce bir kaç romanını okumuş olan birisi kaçırmasın derim. 

No comments:

Post a Comment